5/29/2016

K-POP i C-POP



Cześć, na początku chciałam wszystkich przeprosić za naprawdę dłuuugą nieobecność. W ten czas, gdy ja się nie udzielałam posty pisała Sohee. Jeszcze raz wspominam (wcześniej pisała o tym Sohee), że są dwie autorki tego bloga. Możliwe, że później pojawi się post o dniu Japonii, na który obie idziemy. Dzisiejszym tematem bloga będzie k-pop'owa muzyka, którą pewnie dużo osób zna. Czym się różni taka np. koreańska muzyka od europejskiej?

Oczywiście językiem, ale nie tylko. W większości europejskich teledysków gwiazdy śpiewają do kamery, bawią się na jakiejś imprezie itp. W k-pop'ie postawili raczej na taniec. Jak oglądamy jakiś teledysk, to naprawdę można zauważyć, że choreografia jest czasem bardzo skomplikowana. Oczywiście jest to tylko stereotyp i naprawdę nie zawsze jest tak samo. W k-pop'ie często pojawiają się (najczęściej w refrenie) wtrącenia angielskie, czyli po prostu kilka słów po angielsku. W niektórych piosenkach, np zespołu "4minute" można usłyszeć lekko arabską muzykę w tle. Czasem piosenki są też bardzo zmodyfikowane i nie możemy usłyszeć prawdziwego głosu naszego idola. K-pop może się kojarzyć głównie z uroczo ubranymi Azjatkami, które śpiewają przesłodzonymi głosami, ale wbrew pozorom jest tam też dużo piosenek w mrocznym klimacie. K-pop to nie tylko śpiew. Bardzo często w różnych piosenkach można usłyszeć rap. A co to jest c-pop?  C-pop to chińska muzyka. Dzieli się on na dwie grupy: cantopop (pop katoński) i mandopop (pop mandaryński). Różnica między popem katońskim, a mandaryńskim coraz bardziej się zmniejsza. Trzeba pamiętać, że k-pop i c-pop są to podgatunki normalnego popu, więc czasem piosenki mogą być podobne do europejskich, ale nie "ściągane". Teraz przedstawię wam krótko jakieś zespoły bądź solowych wokalistów, ale pamiętajcie, że są to moi ulubieni wykonawcy  i wam może się spodobać zupełnie ktoś inny.

K- POP
Zespoły męskie

Zespołem, który lubię najbardziej ze wszystkich (z żeńskich i męskich) jest EXO (jeśli będziecie chcieli mogę zrobić oddzielne posty o tych zespołach i wokalistach)


______________________________________________________________

 Drugim zespołem męskim, który najbardziej przypadł mi do gustu jest got7

______________________________________________________________

Damskie zespoły 
(tu nie mogłam się zdecydować na pierwsze i drugie miejsce)

Girls Generation

______________________________________________________________

4minute

______________________________________________________________

Teraz czas na solowych wokalistów.

Jessi

______________________________________________________________

C-POP
 (nie znam zbytnio c-pop'owych zespołów, dlatego przedstawię wam solowych artystów)

Rainie Yang

______________________________________________________________

LuHan


______________________________________________________________

Huang Z.Tao



______________________________________________________________

W poście wspomniałam też o Dniu Japonii. Odbędzie się on 4 czerwca, godz. 11:30-19:00 na Hali Torwar. Powiedzcie też, czy chcecie opisy tych k-pop'owych i c-pop'owych artystów. Do zobaczenia!



10 komentarzy:

  1. Jakoś nigdy nie rozmyślałam nad kulturą azjatycką, a chyba musze zacząć bo ten post porządnie mnie zaciekawił :)
    Pozdrawiam gorąco :**

    duusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy! Azja jest taka wspaniała, że na pewno cię zaciekawi. Pozdrawiamy równie gorąco //Sohee i Mitsuki

      Usuń
  2. Z podanych słucham Girls Generation i 4minute ale najbardziej lubię Tara! kocham je ;) może azjatycka muzyka nie jest u mnie na pierwszym miejscu, ale jako otaku lubię ją słuchać :) bawcie się dobrze na dniu japonii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również przepadam za T-ara. Dziewczyny mają naprawdę świetne głosy! Pozdrawiam //Mitsuki

      Usuń
  3. Rewelacyjny blog :)
    pierwszy raz sie spotykam z taka tematyka !
    świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od początku tego roku zakochałam się w tej muzyce :D Uwielbiam bts i jest to jedyny zespół jaki na razie ogarniam haha. Teraz próbuję z got7 a potem będzie exo i monsta x :) świetny post ♥
    jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słuchasz tego co ja ^^ Już Cię lubię. Serdecznie zapraszam do siebie. Mam nadzieję że Ci się spodoba i zostaniesz na dłużej, tak jak ja tutaj. Świetny blog. http://karty-pamietnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz naprawdę świetnego bloga! Na pewno zostanę tam na dłużej i już zaobserwowałam. Pozdrawiam //Mitsuki

      Usuń
  6. Szczerze mówiąc nigdy jeszcze nie miałam okazji posłuchać ani dowiedzieć się więcej o "chińskiej muzyce", ale taką pierwszą różnicę jaką zauważam, to zdecydowanie duży skład w zespołach, poza tym wygląd bardzo przyciąga wzrok. Zdecydowanie muszę posłuchać :) Pozdrawiam! http://nawiedzonadroga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post, na pewno posłucham niektórych wokalistów! :)
    ms-black-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń