5/03/2016

Obcokrajowiec w Azji


Cześć, dzisiaj na podstawie Chin opowiem, jak obcokrajowcy są traktowani w Azji. Osobiście byłam w dwóch państwach Azjatyckich i tam spotkałam się z wielką życzliwością. W Chinach cudzoziemcy wzbudzają dużą ciekawość. Jeśli jesteście np. w restauracji to możecie zauważyć, że mnóstwo osób się Wam przygląda lub nawet obgaduje. W tym kraju obgadywanie jest pewnego rodzaju komplementem. Ludzie, gdy Was zobaczą mogą nawet coś krzyczeć lub wskazywać. Na pewno nie będziecie ignorowani. Mimo wszystko możecie się też spotkać z wielkim szacunkiem. Zdarza się, że zagraniczni turyści są przepuszczani w kolejkach.  W Azji na pewno wzbudzamy dużą sensacje jako "biali ludzie" (niektóre Azjatki upodabniają się do Europejek poprzez wybielanie skóry).


 Na tym kontynencie jest też na prawdę dużo dziwnych (dla nas) zwyczajów, które bywają nawet śmieszne. Myślę, że dużo osób by się zdziwiło, jeśli byłoby na kolacji z przyjacielem, a ten nagle rozpina spodnie. U nich to norma. Jeśli będziecie już tak najedzeni, że będzie Wam ciasno w waszych spodniach, śmiało, rozpinajcie je :). Jeśli jesteśmy już w temacie zachowania przy stole, to pamiętajcie, NIGDY nie wskazujcie na coś pałeczkami i NIE "dłubcie" nimi w swoim jedzeniu, bo to bardzo niegrzeczne. W Chinach bardzo łatwo jest się nasycić, bo dobre wychowanie nakazuje spróbowania KAŻDEJ potrawy. Ważne jest też to, że pałeczki należy, co jakiś czas odkładać w trakcie jedzenia. Nie powinno się dziękować kelnerowi, gdy stawia posiłek na stole. Za to podczas posiłku można siorbać, a nawet bekać, bo oznacza to, że potrawa nam smakuje. ZAWSZE posiłek musi zacząć gospodarz. Podczas rozmowy nie poruszajcie tematów o polityce i religii. Niestety spacerując po ulicy możemy zobaczyć, że nawet pani w szpileczkach lub pan w garniturku pluje na chodnik.
CIEKAWOSTKI:
- 4 to liczba śmierci,
- posiłek w Chinach może trwać nawet 2 godziny,
- NIE piszemy czerwonym długopisem,
- NIE dotykamy głowy Chińczyków, bo to rzecz święta.


19 komentarzy:

  1. Ahaha, teraz wiem, że głowy chińczyków są święte xD
    Fajny blog, będe czytać (^ω^)

    Dużo się dowiedziałam i dziwne mają zwyczaje (〒∀〒)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zdziwiłam, gdy o nich czytałam, ale wydają mi się śmieszne. Mam nadzieję, że dalsze wpsiy będą ci się podobać.

      Usuń
  2. Ahaha, teraz wiem, że głowy chińczyków są święte xD
    Fajny blog, będe czytać (^ω^)

    Dużo się dowiedziałam i dziwne mają zwyczaje (〒∀〒)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe posty, jednak popracowałabym nad treścią. Używałabym na twoim miejscu bardziej dobranych słów. Zraziło mnie trochę słowo "opchać". Mimo wszystko blog jest interesujący ������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jak chcesz to mogę to zmienić

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy post jak i ciekawostki.
    Lubię kraje Azjatyckie, ale jakoś nigdy nie interesowałem się tym jakby to powiedzieć "głębiej".
    Bardzo ciekawy blog na, którego będę na pewno wpadać choćby dlatego, żeby wiedzieć, że 4 to liczba śmierci :D
    Obserwuję
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o tę liczbę 4 to, żeby jej nie pisać Chińczycy zastąpili ją literą "F" :-D

      Usuń
  5. Fajne ciekawostki, będę tu wpadać częściej :D
    Obserwuję,
    http://atty-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem Ci, ze niesamowicie mnie zaciekawilas tym postem, bo sama o większości rzeczy nie wiedzialam (miedzy innymi o rozpinaniu spodni hahah)

    Pozdrawiam,
    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe bardzo. Spodobało mi się. Będę wpadać tu częściej. Pozdrawiam, obserwuję i życzę miłego dnia!

    http://wiktoria7olczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, nigdy bym nie przypuszczała, że w Chinach panuje kilka tak 'dziwnych' zwyczajów :D Może kiedyś, jeśli uda mi się tam dotrzeć, zwrócę na to uwagę!
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękujemy za te wszystkie miłe komentarze, dają nam bardzo dużo motywacji <3 // SoHee i Mitsuki

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesuję się kulturą Wschodu, głównie Japonii, ale te ciekawostki o Chinach również mi zaciekawiły :)
    zapraszam do siebie klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Super:) Życzę więcej pomysłów <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wchodzić na Twojego bloga, zawsze dowiem się czegoś bardzo ciekawego! Twoje posty są świetne, obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i przypominamy, że bloga prowadzą dwie osoby ;-) //Sohee i Mitsuki

      Usuń