12/06/2016

Wywiad z "My Oppa's Blog"



Ho ho ho! Witajcie w tym szczególnym dniu! A jakie to święto? Zapominalskich informujemy, że dzisiaj Mikołajki (nie mylić z miastem Mikołajki). Z tej okazji zapraszamy Was na wywiad z cudownymi osobami, jakimi są autorki bloga My Oppa's Blog (gorąco zachęcamy do odwiedzenia ich bloga). Przyjemnego czytania!

Przedstawcie się krótko
Kasia: Cześć :) Jesteśmy autorkami "My Oppa's Blog" gdzie piszemy o swoich podróżach i innych rzeczach związanych z Koreą Południową.

Jak zaczęło się wasze zainteresowanie Koreą?
Daria: Zaczęło się dość prozaicznie, pewnie jak u większości ludzi w jakiś sposób zainteresowanych Koreą Południową. Jeszcze w liceum przez przypadek trafiłam na jakąś dramę... i wpadłam. Oglądałam kolejne dramy, zaczęłam słuchać k-popu i czytać książki o Korei.

Ulubione koreańskie jedzenie
Daria:Trudne pytanie! Wszystko? Uwielbiam koreańskie jedzenie, więc trudno mi wybrać tylko jedną potrawę. Na pewno koreański street food - wszelkie rybne ciastka, suszone kalmary, placuszki... z typowych dań bibimbap, bulgogi i jjajangmyeon.

Kasia: Zdecydowanie bibimbap, ale poza ostrymi owocami morza jestem w stanie zjeść wszystko i wszędzie. Lubię też bardzo kimbap, ale nie udało mi się jeszcze odtworzyć i znaleźć tego konkretnego smaku poza Koreą. 

Jak powstają u Was pomysły na posty?
Daria: Spontanicznie. Czasami rozmawiamy o tym o czym chciałybyśmy napisać tym razem, a czasami po prostu siadamy i piszemy. Kiedy pada śnieg myślimy o zimie w Korei i o niej piszemy, innym razem oglądając zdjęcia przypominamy sobie jakąś zabawną historię i to na niej opieramy post.

Czy interesujecie się innymi państwami Dalekiego Wschodu?

Daria: Jak najbardziej! Chiny, Japonia, Indonezja, Wietnam... nie ma żadnych ograniczeń. Mimo, że piszemy o Korei Południowej interesują nas też inne azjatyckie państwa. Czytamy o nich książki, oglądamy filmy lub odwiedzamy. Każde jest na swój sposób interesujące i unikatowe, najchętniej odwiedziłybyśmy każde z nich.

Czy zamierzacie związać swoją przyszłość z Koreą?
Daria: Raczej tam nie zamieszkamy, obie mamy w Polsce pracę, rodziny, stabilne życie, jednak z przyjemnością wracamy do Korei i spędzamy tam czas. W pewnym stopniu nasza przyszłość jest już związana z Koreą. Nie dość, że regularnie ją odwiedzamy, mamy tam znajomych, to jeszcze piszemy o niej bloga ;)

Kasia: Ja jeszcze nie wiem. Tak jak powiedziała Daria, zdecydowanie dużo nas tu trzyma, ale gdybym dostała dobrą ofertę to pewnie bym się zdecydowała. Niczego nie szukam i raczej już nie jestem w wieku by tam jechać na wolontariat, więc to zależy od okoliczności. 


Czy macie przydzielone różne funkcje, np. ktoś więcej zajmuje się stylistyką bloga, a ktoś pisaniem postów?
Daria: Raczej nie. Dzielimy się pracą po równo, raz jedna pisze post, raz druga. Każdą działalność związaną z blogiem omawiamy i podejmujemy wspólne decyzje, czy do dotyczące wyglądu bloga czy na przykład przeprowadzanych wywiadów.

Kasia: Daria trochę bardziej ogarnia instagram, pisze też więcej relacji, a za to tylko ja piszę o dramach i języku. Więc są jakieś rzeczy w których czujemy się pewniej, ale wszystko omawiamy razem. Pierwsze czytamy swoje posty i nawzajem je sobie krytykujemy aby były jeszcze lepsze. 

Czy byłyście w jakiś azjatyckich krajach i jak wspominacie ten czas?
Kasia: Byłam w Japonii, Wietnamie, Kirgistanie i Izraelu. O Japonii i Wietnamie pisałam na blogu. Po Japonii spodziewałam się więcej, chyba miałam zbyt duże oczekiwania, nie było takiego "wow" jak w Korei, ale oczywiście wyjazd był super. Wietnam podobał mi się przede wszystkim ze względu na mieszankę palm z typowym azjatyckim budownictwem. Wszystkie te kraje warto odwiedzić i każdy cenię z jakiegoś innego powodu. Chciałabym odwiedzić też Chiny, ale od jakiegoś czasu nie mam już potrzeby odwiedzenia kolejnych nowych miejsc, powroty do Korei są dla mnie najważniejsze, zaraz za tym oczywiście wyjazdy w dobrym towarzystwie, więc często decyduję się na jakiś wyjazd ze względu na dobrą ekipę. 

Czy początki prowadzenia bloga były trudne?
Daria: Zanim zaczęłyśmy prowadzić bloga wielokrotnie o tym rozmawiałyśmy, więc najtrudniejsza była decyzja "Tak. Dziś zaczynamy!". Pisanie tekstów sprawia nam przyjemność, więc z tym akurat nie było problemu. Na początku największym stresem było dla nas czy ktoś w ogóle będzie chciał czytać nasze posty.

Kasia: Ja często czuję się jak na początku, tzn to, że jakiś post jest popularny lub dostajemy miłe komentarze jest dla mnie dużym wydarzeniem. 


Czy spotkałyście się kiedyś z brakiem akceptacji waszego zainteresowania?
Daria: Może nie z brakiem akceptacji, ale z niezrozumieniem owszem. Większość naszych znajomych nie interesuje się Azją i Koreą Południową, więc po prostu nie wiedzieli czym się zajmujemy i co nam się tak bardzo w tej Korei podoba. Prowadzenie bloga dało nam szansę poznać ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Kasia: Nadal za bardzo nie opowiadam o blogu, muszę kogoś dobrze poznać i zrobić spory wstęp aby się do tego przyznać. Jestem dumna z tego co robimy, ale osobie w ogóle nie zainteresowanej trudno zrozumieć o czym ja tak faktycznie piszę. 

Ulubione k-popowe, c-popowe, j-popowe bądź t-popowe zespoły...
Kasia: Już od jakiegoś czasu nie słucham tak dużo k-popu jak kiedyś. Zdecydowanie Big Bang jest naszym ulubionym zespołem, co do tego się zgadzamy. Czasami włączam też sobie playlistę k-pop do biegania, ale często nawet nie znam wykonawców. Lubię też Ra.D i pojedyncze zespoły reprezentujące k-indie czy powiedzmy spokojny k-pop ;)

Daria: Mam podobnie do Kasi, ale z zespołów japońskich mogę jeszcze dodać One Ok Rock i Miyavi'ego.

Ulubione azjatyckie filmy
Daria: Za dużo żeby je wszystkie wymienić. Jestem uzależniona od oglądania filmów, pochłaniam je na masową skalę, więc praktycznie raz na miesiąc zmienia mi się ulubiony film. Na pewno warto obejrzeć "Służącą" (Korea Południowa) i "Interchange" (Malezja).

Kasia: Jeśli chodzi o Azję to wolę dramy niż filmy. Mam kilka ulubionych, na przykład "As One" (Korea Południowa) czy "Atak Serca" (Tajlandia), ale to nad dramami spędzam całe noce :)

Dlaczego akurat Korea?
Daria: Jak wspominałam Koreą zainteresowałam się po obejrzeniu pierwszej dramy, ale w tamtym okresie interesowałam się również Japonią i Chinami. Po prostu Korea Południowa miała w sobie to coś co mnie do niej przyciągnęło. Przepyszna kuchnia, interesująca kultura, sympatyczni ludzie...

Kasia: My nie wybrałyśmy Korei, ona wybrała nas :) to ciężko opowiedzieć, bo to nie jest jedna rzecz, pewnie znacie termin hallyu (koreańska fala), coś takiego nas po prostu spotkało. 

Skąd pomysł na bloga?
Daria: Wielokrotnie rozmawiałyśmy z Kasią, że fajnie byłoby zacząć pisać o Korei i zobaczyć czy kogoś będzie to interesowało. Kiedy zaczynałyśmy interesować się Koreą w Polsce był chyba tylko jeden inny blog piszący o Korei, przewodników podróżniczych w języku polskim nie było wcale (i nadal nie ma), więc pomyślałyśmy, że nasz blog może być miejscem gdzie ludzie znajdą informacje o tym jak uczyć się koreańskiego, jak zaplanować wyjazd i co można tam zwiedzić.



|Bibimbap| 


|bulgogi|


|jjangmyeon|


|One Ok Rock|
Pochwalcie się w komentarzach, co dostaliście na Mikołajki, a my chcemy bardzo serdecznie podziękować tym wspaniałym osóbkom za cierpliwe odpowiadanie na nasze pytania, nie tylko podczas wywiadu, ale też na instagramie. Koniecznie zajrzyjcie na instagrama dziewczyn! Do następnego posta!





5 komentarzy:

  1. Bardzo interesujące, obserwuje i na pewno zostanę na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa osoba, jak i wywiad!
    Musze wpaść na ich bloga!:)
    asiaknebel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo spodobał mi się ten wywiad. Dziewczyny wydają się być mega fajne!

    http://www.o-sight.pl/

    OdpowiedzUsuń