9/07/2016

Dramy

                                                                     Dream High
Cześć, dzisiaj przychodzę do was z dramami, czyli azjatyckimi "serialami" coraz bardziej popularnymi w Europie.




Drama to serial składający się zazwyczaj z jednego sezonu, który posiada od 12 do 24 odcinków z wyjątkami (jak naprzykład "Cesarzowa Ki", która odcinków posiada 51). Dramy pochodzą z: Japonii, Korei, Tajwanu, Chin, Tajlandii, Hong Kongu, Filipin i Indii. Seriale te, tak jak filmy mogą być horrorami, komediami, romansami, fantasy albo wszystkim w jednym. W tych azjatyckich telenowelach często występują idole lub całe zespoły, ponieważ wtedy jest szansa na powiększenie listy odbiorców i zareklamowanie danych zespołów.
Exo Next Door

Dream Knihgt
Na górze widzicie dwie przykładowe dramy z zespołami: Exo Next Door, oczywiście z zespołem Exo i Dream Knight z zespołem got7. W obu głównymi bohaterkami są dziewczyny, które "przypadkiem" poznają zespoły, pojawia się wątek miłosny i rywalizacja pomiędy członkami o główną bohaterkę.  "Exo Next Door" ma 16 odcinków, a "Dream Knight" 12.

it's okay that's love

Moon lovers: Scarlet Heart Ryeo

Są także dramy z samymi idolami, np. "it's okay that's love" z D.O z exo, "Dream High" z Suzy, Taecyeon, Wooyoung, Eunjung, IU i Joo, a także jedna z najnowszych dram, czyli "Moon lovers: Scarlet Heart Ryeo", w której ja osobiście się zakochałam. W polskim tłumaczeniu można na razie obejrzeć dwa odcinki, ale są one tak dobre, że naprawdę warto. Dramę na początku włączyłam tylko ze względu na Byuna BaekHyuna, ale potem polubiłam też inne postacie. Serial opowiada o Hae Soo, która cofa się w czasie i trafia na dwór królweski w erze Goryeo. Pojawia się wątek miłosny.

Iris

Łowcy niewolników

Cesarzowa Ki

Na górze macie azjatyckie seriale, które można było zobaczyć w telewizji polskiej, tzn: "Iris", "Łowcy Niewolników" i "Cesarzową Ki"

The witness/Świadek


Postanowiłam wspomnieć też o jednej dramie (a właściwie nie wiem, czy mogę nazwać ją dramą, bo posiada dwa odcinki) nie pochodzącej z Korei, a z Chin, z chińskim idolem LuHanem. Nie chcę wam jej całej opowiadać, (żebyście mieli niespodziankę) więc powiem tak, film jest kryminałem i opowiada o dwóch świadkach , ofierze i napastniku.


Serwis z dramami: www.dramaqueen.pldrama-online.pl

Jaką dramę chcielibyście obejrzeć? Jaki azjatycki serial jest waszym ulubionym?










2 komentarze:

  1. Jeszcze nie oglądałam żadnego z azjatyckich seriali ;)

    http://daruciaa.blogspot.com/2016/09/etui-od-etuopl.html

    OdpowiedzUsuń